„Bērna emocionālā intelekta attīstība un tā veidošanas pamati”

16.04.2018.

2018.gada 29.martā notika kluba „Māmiņu skola” sanāksme, vecākiem, kuri audzina bērnus ar dzirdes traucējumiem.

—–

Tikšanās tēma „Bērna emocionālā intelekta attīstība un tā veidošanas pamati”. Tikšanās noritēja psihologa kabinetā pie tējas tases.

Sākumā vecāki noteica savu emocionālo stāvokli dotajā brīdī. Izvēlējās bildītes ar jautra dzīvnieka attēlu, kurš atbilst garastāvoklim un izveidoja „Savu emociju pasauli”.

Skolas psiholoģe O.Karkina pastāstīja, ka nepietiekamas emocionālās rūpes bērnībā ietekmē bērna attīstību. Bērns nav spējīgs saprast sava sliktā garastāvokļa iemeslus, novērtēt citu cilvēku emocijas, izjūt kaut kā trūkumu, nevar pateikt, kas tieši trūkst pilnai laimei. Bērniem, kuri nebija apveltīti ar rūpēm, ir zems pašvērtējums.

Psiholoģe veica vecākiem testu „Vai jūs esat emocionāls?” Vecākiem bija iespēja noskaidrot savu emocionālo tipu un padomāt par uzvedību.

Metodiste, surdopedagoģe L.Siņakova iepazīstināja vecākus ar to, kā veidojas emocijas bērniem ar dzirdes traucējumiem. Sociālā vide, kurā attīstās bērns, ietekmē emociju attīstības īpatnības. Sociālā pieredze tiek iegūta saskarsmē ar pieaugušajiem un vienaudžiem, bet dzirdes problēmas traucē mutvārdu saskarsmi. Šī iemesla dēļ cieš arī bērnu saskarsme ar saviem vecākiem.

Nedzirdīgiem bērniem ir vērojama savu un svešu emocionālo attiecību izpratnes atpalicība. Mākslas darbu uztveres un izpratnes īpatnības, attiecības varoņu starpā noved pie problēmām. To pierāda zinātnieku pētījumi (V.Petšaks).

Nedzirdīgi bērni no nedzirdīgām ģimenēm daudz spilgtāk izpauž savas emocijas. Nedzirdīgi bērni no dzirdīgām ģimenēm izrāda mazāk emociju dažādās dzīves situācijās.

Tikšanās laikā secinājām, ka vecēkiem nepieciešams zināt žetu valodu, mājas apstākļos lasīt literāros darbus, apspriest ģimenes locekļu emocionālo stāvokli.

Metodiste, surdopedagoģe Ludmila Siņakova