Dalījos pieredzē un pilnveidoju savas profesionālās prasmes konferencē “Katrām skolēnam sava matemātika”

5.–6. aprīlī Daugavpilī norisinājās Latvijas mēroga konference matemātikas skolotājiem “Katrām skolēnam sava matemātika”, kuru organizēja Latvijas Matemātikas skolotāju apvienība. Konference pulcēja skolotājus no dažādiem Latvijas reģioniem, lai dalītos pieredzē, iedvesmotos un pilnveidotu savas profesionālās prasmes.

Arī man bija iespēja piedalīties šajā konferencē un dalīties savā pieredzē un novadīt darbnīcu “Matemātika bez robežām: Veiksmīga pieredze un stratēģijas skolēniem ar mācīšanās traucējumiem”.

Šajā meistarklasē dalībnieki iepazinās ar teorētiskiem aspektiem un praktiskām pieejām, kas palīdz pielāgot mācību procesu, ņemot vērā skolēnu individuālās vajadzības, spējas un pieejamos resursus. Uzsvars tika likts uz dažādām efektīvām darba formām, stratēģijām un atbalsta pasākumiem, kas veicina skolēnu iesaisti, motivāciju un sekmīgu zināšanu apguvi.

Darbnīcas galvenais mērķis bija sniegt skolotājiem praktiskus un viegli ieviešamus rīkus, kas palīdzēs veidot iekļaujošu, atbalstošu un motivējošu mācību vidi. Šādā vidē ikviens skolēns var justies pārliecināts, drošs un spējīgs apgūt matemātiku, pārvarot mācīšanās grūtības un attīstot savas spējas.

Darbs ar skolēniem ar speciālām vajadzībām vispārizglītojošās skolās ir saistīts ar lieliem izaicinājumiem un šobrīd ir ļoti aktuāls jautājums visiem skolotājiem, tāpēc bija daudz jautājumu, kas atspoguļoja skolotāju vēlmi pilnveidot savas prasmes un iegūt jaunas idejas, lai palīdzētu katram skolēnam sasniegt savu potenciālu. Skolotāji atzina, ka nepieciešams ne tikai teorētisks atbalsts, bet arī praktiski piemēri un stratēģijas, kas būtu viegli pielāgojamas ikdienas mācību darbā.

Visiem skolotājiem bija iespēja saņemt kvadrātkoda veida metodisko materiālu – elektronisko interaktīvo grāmatu, kuru es prezentēju šajā konferencē. Plānoju to papildināt ar jaunām idejām un veiksmīgiem piemēriem, lai grāmata kļūtu vēl noderīgāka un pielāgotāka skolotājiem ikdienas darbā ar skolēniem ar speciālām vajadzībām.

Vēlos izteikt pateicību skolotājai Allai Ļvovai, ar kuru mēs veiksmīgi sadarbojamies ikdienas matemātikas stundās, strādājot ar skolēniem ar garīgas attīstības traucējumiem. Paldies par piedāvātajām prāta spēlēm un fidžeta rotaļlietām, kas padarīja manu uzstāšanos vēl interesantāku un uzskatāmāku.

Matemātikas skolotāja Tatjana Tulovska