Daugavpils pilsētas Logopēdu, surdopedagogu un speciālo pedagogu MA pieredzes apmaiņas seminārs “Pirmsskolas pedagogu un speciālistu sadarbība individuālā atbalsta nodrošināšanā izglītojamajiem ar speciālām vajadzībām”

24.04.2025. sadarbības ietvaros ar Daugavpils izglītības iestādēm Daugavpils pilsētas Logopēdu, surdopedagogu un speciālo pedagogu metodiskās apvienības pārstāvji dalījās pieredzē darbā.

Šogad pilsētas MA speciālisti tika aicināti uz Daugavpils Ķīmijas apkaimes pirmsskolas izglītības iestādi uz pieredzes apmaiņas semināru “Pirmsskolas pedagogu un speciālistu sadarbība individuālā atbalsta nodrošināšanā izglītojamajiem ar speciālām vajadzībām”.

Semināru apmeklēja 31 speciālists no 14 Daugavpils pilsētas izglītības iestādēm: Daugavpils Stropu pamatskolas – attīstības centrs, Daugavpils Centra VSK, Daugavpils Valstspilsētas VSK, Daugavpils Tehnoloģiju VSK – licejs, Daugavpils Zinātņu VSK, Daugavpils Draudzīgā aicinājuma VSK, Daugavpils Iespēju VSK, Daugavpils Ķīmijas apkaimes pirmsskolas izglītības iestāde, Daugavpils J.Pilsudska poļu ģimnāzija, Daugavpils 12.PII, Daugavpils 4.PII, Daugavpils 9.PII, Daugavpils 15.PII, Daugavpils Ruģeļu PII.

Pieredzes apmaiņas semināra dalībniekus apsveica pedagogu ansamblis ar pirmsskolas izglītības iestādes himnu par to, ka visi esam saules bērni.

Daugavpils Ķīmijas apkaimes pirmsskolas izglītības iestādes vadītāja Arvita Jukša uzstājās, prezentējot izglītības iestādes darbu, stāstot par iekļaujošo izglītību, par izglītojamajiem, kuriem ir speciālās mācību programmas kodi un nepieciešama īpaša pieeja mācību procesa organizēšanā. Tika atzīmēts, cik nozīmīga atbalsta komandas loma  bērnu audzināšanas un izglītošanas procesā.

Pasākuma turpinājumā uzstājās atbalsta komandas pārstāvji – logopēde M.Gamarņika, Irīna Jedigajeva un Kristīne Dunaiska. Tika izskatītas šādas tēmas:

  • Pirmsskolnieku izglītojošā darba organizēšana mācību gada prioritāšu kontekstā
  • Sagatavošanas etapa nozīme mācību procesa sākumā
  • Lasīšanas paradumi mājās
  • Aktivitātes bērnu attīstībai
  • Vārdu krājuma loma lasīšanas procesa veidošanā
  • “Pirmās grāmatiņas” loma bērna kognitīvo procesu attīstības veicināšanā

Pieredzes apmaiņas seminārā dalībniekiem bija piedāvāti labās prakses piemēri. Pedagogi piedalījās dažādās aktivitātēs. Bija parādīti nodarbību kabineti un aprīkojums.

Daugavpils pilsētas logopēdu, surdopedagogu un speciālo pedagogu metodiskās apvienības pedagogi sirsnīgi pateicās pieredzes apmaiņas semināra organizatoriem par lietderīgu pasākuma organizāciju, piemēriem, atbilstoši mūsdienu prasībām iekļaujošās mācību vides veidošanā.

Rakstu sagatavoja Daugavpils Stropu pamatskolas – attīstības centra izglītības metodiķe, Daugavpils pilsētas logopēdu, surdopedagogu un speciālo pedagogu metodiskās apvienības vadītāja I.Valentanaviča