Daugavpils pilsētas pedagogu profesionālās kompetences pilnveides kursi

21.10.2024. Daugavpils Stropu pamatskolas – attīstības centra administrācija kopā ar DSPAC pedagogiem sadarbības ietvaros ar Daugavpils pilsētas izglītības iestādēm organizēja un novadīja pedagogu profesionālās kompetences pilnveides kursus “Bērni ar speciālām vajadzībām un funkcionāliem traucējumiem speciālās izglītības un iekļaujošās izglītības kontekstā”. Pedagogu profesionālās pilnveides programmas kursos piedalījās 60 Daugavpils Iespēju vidusskolas administrācijas pārstāvji un skolotāji.

Kursu norises laikā tika izskatītas šādas tēmas:

Atbalsta pasākumi izglītojamajiem ar mācīšanās traucējumiem un valodas traucējumiem.

Mācību procesa organizēšana, atbalsta materiālu pielāgošana stundu vadībā skolēnu izziņas procesu attīstībai.

QR koda izmantošana mācību stundas efektivitātes paaugstināšanai.

Iekļaušana un atbalsts speciālā izglītības vidē.

Daugavpils Stropu pamatskolas – attīstības centra kursus iesāka matemātikas skolotāja Tatjana Tulovska ar tēmu “Atbalsta pasākumi izglītojamajiem ar mācīšanās traucējumiem un valodas traucējumiem”.

Daugavpils Stropu pamatskolas – attīstības centra sākumskolas skolotāja Olga Išimova izklāstīja par tēmu “Atbalsta pasākumi izglītojamajiem ar mācīšanās traucējumiem un valodas traucējumiem”. Tika piedāvāta prezentācija ar nosaukumu “Izglītība ir pieejama visiem!”, kur detalizēti tika pastāstīts par iekļaujošo izglītību, par skolēnu ar dažādiem attīstības traucējumiem iekļaušanu vispārizglītojošā skolā. O.Išimova runāja par noteikumiem, kuri ir jāievēro skolās, kurās realizē iekļaujošo izglītību. Tika izskatīta tēma “Skolēni ar viegliem attīstības traucējumiem”, kas notiek ar kognitīvo procesu attīstību bērniem ar šāda rakstura traucējumiem, par šo skolēnu individuālu un specializēta atbalsta sistēmas nodrošināšanu  mācību procesā. Kursu dalībniekiem tika sniegti ieteikumi un rekomendācijas darbā ar speciāliem bērniem veidojot individuālās pieejas nodrošināšanu mācību satura apguvē, darba lapu un pārbaudes darbu veidošanu sasniedzamā rezultāta sniegumam. Uzstāšanās nobeigumā tika stāstīts par Individuālo izglītības programmas apguves plānu sastādīšanas aspektiem, to izveides principus, par plānu izpētes sistēmiskuma pieejas nepieciešamību. Daugavpils Iespēju vidusskolas pedagogi tika iepazīstināti ar O.Išimovas klašu ikdienu un darbu tajās.

Daugavpils Stropu pamatskolas – attīstības centra sociālo zinību skolotājs Ritvars Januzis piedāvāja izskatīt tēmu ir “QR koda izmantošana mācību stundas efektivitātes paaugstināšanai”. Kursu dalībnieki tika izklāstīts jēdziena saturs “Bērns ar īpašām vajadzībām”. R.Januzis stāstīja par QR koda izmantošanas priekšrocībām mācību procesa organizēšanā. Tika rādīts, kā QR kodu izmantošana paaugstinās mācību stundas efektivitāti. DSPAC skolotājs prezentēja pašizstrādātās darba lapas un kartiņas ar QR kodu, kuras tiek izmantotas savās stundās. Kursanti bija iepazīstināti ar multifunkcionālajiem rīkiem, kuri atbalsta QR koda lietošanas nosacījumus. Tika stāstīts par orientēšanās spēli “Atkodē Latviju!”. Daugavpils Iespēju vidusskolas pedagogiem tika demonstrēts praktiski, kā veidot QR kodus, kā veidot darba lapas un strādāt ar multifunkcionālajiem rīkiem.

Daugavpils Stropu pamatskolas – attīstības centra sporta un veselības skolotāja Daina Amosova kursu ietvaros pavēstīja par tēmu “Darba metodes un formas diafragmālās un relaksējošās elpošanas attīstīšanā  bērniem ar psihofiziskās attīstības īpatnībām”. Kursu dalībniekiem tika stāstīts par bērnu elpošanas nozīmi organisma funkcionālai attīstībai. Sporta un veselības skolotāja izklāstīja par bērna raksturīgākām slimībām. Bija piedāvāti bērna valodas veidošanās attīstībai ieteicamie elpošanas vingrinājumi. Kopā ar Daugavpils Iespēju vidusskolas skolotājiem D.Amosova novadīja fizisko vingrinājumu kopumu, lai pedagogi aktīvi izmantotu to stundu norises laikā. Ar šiem vingrinājumiem attīstītu skolēna  fiziskās iemaņas, prasmes un bagātinātu bērna organismu ar skābekli, kas veicina imunitātes sistēmas stiprināšanu jebkuras stundas pauzē, pārslēdzot skolēnus uz fiziskām aktivitātēm. Uz A.Streļņikovas vingrinājumu pamata, kas ietver sevī fiziskos vingrinājumus un pareizo elpošanu, pedagogi iepazīstinājās ar ieelpas, izelpas veidošanas sistēmu stostītājiem un bērniem ar dažāda veida elpošanas sistēmas slimībām. Šos vingrinājumus var pielietot arī veseliem bērniem profilakses nolūkos.

Rakstu sagatavoja Daugavpils Stropu pamatskolas – attīstības centra izglītības metodiķe, logopēde, Daugavpils pilsētas logopēdu, surdopedagogu un speciālo pedagogu metodiskās apvienības vadītāja I.Valentanaviča