Daugavpils Stropu pamatskola – attīstības centrs – Daugavpils Universitāte sadarbības ietvaros pieredzes apmaiņas pasākums DU studentiem un pasniedzējiem
2025.gadā 24.februārī Daugavpils Stropu pamatskola – attīstības centrs organizēja skolas pedagogu pieredzes pasākumu Daugavpils Universitātes studentiem un pasniedzējiem.
Sirsnīgi sveicināja topošos pedagogus skolas direktore Marika Raičonoka. Tika stāstīts par skolas vēsturi, realizējamām izglītības programmu kodiem, par mācību programmu saturu un atšķirību attiecībā no izglītības programmas koda, kas ir piešķirts izglītojamajam ar PMK vai VPMK komisijas atzinumu. Skolas direktore pastāstīja par pedagoga darba galveniem virzieniem un aspektiem izglītojamo atbalstam mācīšanas un mācīšanās procesu organizēšanā un vadīšanā, par skolā strādājošo pedagogu palīgu funkiju. Tika runāts par to, kā tiek iesaistīti skolēnu vecāki savu bērnu mācību un audzināšanas procesa veiksmīgākai realizēšanai, kā arī par skolēnu mācību snieguma vērtēšanas kārtību un sasniedzamiem rezultātiem mācību materiāla apguvē.
Daugavpils Universitātes studentiem bija iespēja iepazīties ar skolas telpām un klasēm. Pedagogi parādīja savu pieredzi darbā ar skolēniem, kuriem ir dažāda veida un smaguma pakāpes traucējumi. Studentu uzmanībai pieredzes gūšanai bija piedāvātas dažādas mācību stundas:
- 1.a klase Vizuālā māksla – Žanna Bukovska;
- 3.d klase Dabaszinības – Raisa Sisojeva;
- 7.c klase Matemātika – Svetlana Davidova;
- 1.B Arodklase Tekstilapstrādes pamati – Olga Lasmane;
- 2.A Arodklase Kokapstrādes tehnoloģijas – Anatolijs Tihomorskis;
- 5.e klase Dizains un tehnoloģijas – Olga Dribinceva;
- 2.a – 3.a klases Latviešu valoda – Olga Išimova;
- 1.c klase Latviešu valoda – Ilona Geriņa;
- 3.b klase Sociālās zinības – Nadežda Kuzņecova;
- 5.c – 6.c klases Sports un veselība – Daina Amosova;
- 7.e – 8.e klases Latviešu valoda – Oksana Šaršūne;
- 1.e – 2.e klases Matemātika – Alla Silova;
- 8.a – 9.a klases Sociālās zinības – Ritvars Januzis;
- 6.b – 9.b klases Sports un veselība – Jurijs Deņisovs.
Studenti kopā ar pasniedzējiem novēroja izglītojamo mācīšanās īpatnības, metodisko un atbalsta materiālu pielietojuma dažādību, bērnu sasniegumus.
Pieredzes apmaiņas pasākuma turpinājumā skolas viesi bija aicināti uz zāli, lai sniegtu atgriezenisko saiti, padalītos un pakomentētu redzēto. Ar lielu pateicību pasākuma dalībnieki dalījās par gūto pieredzi. Tika uzdoti jautājumi skolas direktorei, direktores vietniekiem un izglītības metodiķiem par izglītojamo atbalsta nodrošināšanas iespējām, mācību metožu un darba formu piemērošanu, atbilstoši mācību programmu satura nosacījumiem, skolēnu iesaistīšanai mācību procesā. Tika runāts par skolēnu vajadzību un problēmu atbalstu, par darbu ar izglītojamo vecākiem. Katrs skolas pārstāvis dalījās un stāstīja studentiem un DU pasniedzējiem par savu pieredzi darbā ar skolēniem, kuriem ir garīgās veselības vai garīgās attīstības traucējumi, vai vairāki smagi funkcionālie traucējumi.
Pieredzes apmaiņas pasākuma nobeigumā skanēja pateicība, skanēja pateicības vārdi no DU pasniedzējiem un studentiem.
Atgriezeniskajā saiknē DU studenti atzīmēja, ka viss pasākums bija organizēts augstā līmenī. Bija interesanti novērot speciālās izglītības īstenošanu no iekšpuses. Atmiņā palika nodarbību un skolas pedagoģiskā personāla gaisotne. Kā jaunu atzīmēja, ka bija interesanti novērot bērnu attieksmi, dažādību gan pēc vecuma, gan pēc uzvedības. Katram bērnam ir individuālā pieeja un pilnvērtīgs atbalsts.
Rakstu sagatavoja Daugavpils Stropu pamatskolas – attīstības centra izglītības metodiķe, logopēde I.Valentanaviča