Daugavpils Stropu pamatskola – attīstības centrs organizēja pedagogu profesionālās kompetences pilnveides kursus
Student – Centred Learning /Rogers/
2018. gadā 23.augustā Daugavpils Stropu pamatskolā – attīstības centrā tika organizēti pedagogu profesionālās kompetences pilnveides A programmas kursi “Neiroloģiskas izcelsmes runas un valodas traucējumi”.
Daugavpils Stropu pamatskolā – attīstības centrā apmācības kursus Daugavpils pilsētas un novadu pedagogiem vadīja Liepājas pilsētas Izglītības pārvaldes medicīniskās komisijas logopēde, Liepājas Universitātes Izglītības zinātņu institūta alternatīvās pedagoģijas pētniece un lektore, Universitātes studiju programmas „Logopēdija” direktore, Alternatīvās izglītības centra vadītāja Gundega Tomele.
Gundega Tomele ir zināma arī starptautiski, kā Minhenes Internacionālās Attīstības – Rehabilitācijas akadēmijas lektore, vadot starptautiskos seminārus un konferences 15 dažādās valstīs, un kā Montesori studiju programmas lektore vadot starptautiskos seminārus un konferences 8 dažādās valstīs.
2018.gadā 23.augustā Daugavpils Stropu pamatskolā – attīstības centrā notikušos pedagogu profesionālās kompetences pilnveides A programmas kursus “Neiroloģiskas izcelsmes runas un valodas traucējumi”, kurus apmeklēja 68 pilsētas, kā arī novadu speciālisti un pedagogi. Tika izskatītas sekojošas tēmas:
– Neiroloģiskas izcelsmes runas un valodas traucējumi (NRVT) bērniem;
– Logopēdiskās korekcijas paņēmieni NRVT gadījumā;
– Bērnu individuālās vajadzības un spējas NRVT gadījumā;
– Iekļaujoša vide un atbalsta pasākumi izglītojamajiem ar NRVT;
– Situāciju analīze, noslēguma jautājumi.
Par notikušajiem kursiem ir saņemtas pozitīvas atsauksmes no kursu klausītājiem, kuri izteica atzinību par sarežģīto tēmu interesantu izklāstu, atklātu dialogu ar pedagogiem, dzīves piemēru daudzumu un dažādību, par darba pieredzes nodošanu, lai katrs pedagogs, kurš strādā ar izglītojamajiem, kuriem ir īpašas vajadzības, varētu izmantot savas zināšanas un prasmes darbā ar bērniem, kā arī sniegt atbalstu viņu vecākiem.
Uz skolēnu centrēta mācīšanās (Student – Centred Learning (Rogers)), katra skolēna individualitātes attīstība ir iespējama tad, kad pedagogs ne tikai zina teoriju, bet arī labi pārzina katra izglītojamā individuālās vajadzības, traucējumu cēloņus, kuri ietekmē bērna attīstību, ja savlaicīgi un korekti netiek organizēti atbalsta pasākumi. Jo tikai tad var būt sasniedzami konkrēti mērķi un uzdevumi viņa gan audzināšanas, gan izglītošanas procesā.
Rakstu sagatavoja DSPAC metodiķe, logopēde I.Valentanaviča.