Daugavpils Stropu pamatskola – attīstības centrs organizēja pedagogu profesionālās kompetences pilnveides kursus
2020.gadā 05.septembrī Daugavpils Stropu pamatskolā – attīstības centrā tika organizēti pedagogu profesionālās kompetences pilnveides A programmas kursi “Multisensora pieeja bērnu valodas attīstībā”.
Daugavpils Stropu pamatskolā – attīstības centrā apmācības kursus Daugavpils pilsētas un novadu pedagogiem vadīja audiologopēde Ilze Blūmentāle –Rīgas Stradiņa Universitātes Rehabilitācijas fakultātes nodarbību un lekciju vadītāja.
2020.gadā 27.augustā Daugavpils Stropu pamatskolā – attīstības centrā notikušos pedagogu profesionālās kompetences pilnveides A programmas kursus apmeklēja pedagogi, logopēdi, speciālie pedagogi no 22 Daugavpils un Daugavpils novada izglītības iestādes: Daugavpils Iekļaujošas izglītības atbalsta centrs, Daugavpils 1.PII., 3.PII., 4.PII., 7.PII., 9.PII., 10.PII., 12.PII.; 15.PII., 20.PII., 24.PII., 27.PII.; 32.PII., Rīgas 2.psk.; Daugavpils Vienības psk., Daugavpils Saskaņas psk., Centra vsk.; Daugavpils Tehnoloģiju vidusskola – licejs; 9.vsk., 11.psk., 15.vsk.; 17.vsk. Kursus apmeklēja lektore no Daugavpils Universitātes, kā arī 2 audiologopēdi no Daugavpils bērnu veselības centra, no Daugavpils psihoneiroloģiskās slimnīcas, klīniskais psihologs no Daugavpils reģionalās slimnīcas.
Tika izskatītas sekojošas tēmas:
- Pirmsskolas vecuma bērnu intelektuālo, komunikatīvo prasmju un valodas attīstība;
- Autiskā spektra traucējumi;
- Pirmsskolas vecuma bērnu intelektuālās, komunikatīvās un valodas attīstības novērtēšana;
- Multisensora pieeja valodas attīstībā. Praktiski piemēri, praktiska darbošanās;
- Situāciju analīze, diskusija.
Par Daugavpils Stropu pamatskolā – attīstības centrā organizētajiem kursiem ir saņemtas pozitīvas atsauksmes par profesionālās izglītības programmas interesantu izklāstu, Ilzes Blūmentāles atklātu dialogu ar pedagogiem, par darba pieredzes nodošanu, lai katrs pedagogs, kurš strādā ar izglītojamajiem, kuriem ir īpašas vajadzības, varētu izmantot savas zināšanas un prasmes darbā ar bērniem, kā arī sniegt atbalstu viņu vecākiem.
Katra skolēna individualitātes attīstība ir iespējama tad, kad pedagogs ne tikai spējīgs teorijas ziņā, bet arī izcili pārzina katra izglītojamā individuālās vajadzības, traucējumu cēloņus, kuri ietekmē bērna attīstību. Kad savlaicīgi, korekti tiek organizēti atbalsta pasākumi un korekcijas darbs, tad var būt sasniedzami konkrēti mērķi un uzdevumi gan skolēna audzināšanas, gan izglītošanas procesā.
Rakstu sagatavoja Daugavpils Stropu pamatskolas – attīstības centra metodiķe, logopēde I.Valentanaviča