Daugavpils Stropu pamatskola – attīstības centrs – Rīgas Strazdumuižas vidusskola – attīstības centrs
2019.gadā 07.novembrī un 2019.gada 08.novembrī Daugavpils Stropu pamatskolas – attīstības centra pedagogi S.Kistere un K.Kozlovska ciemojās Rīgas Strazdumuižas vājredzīgo un neredzīgo bērnu internātvidusskolā – attīstības centrā. Mūsu skolas pedagogi apmeklēja Rīgas Strazdumuižas vidusskolas – attīstības centra kursus par tēmu “Pedagoģiskā procesa plānošana un vadīšana, kā arī tehnoloģijas, t.sk. asisitīvās un to sniegtās iespējas mācību procesā izglītojamajiem ar redzes traucējumiem”.
2020.gada 16.janvārī un 2020.gada 20.februārī Daugavpils Stropu pamatskolas – attīstības centra pedagogi S.Kistere un K.Kozlovska dalījās ar skolas pedagogiem par saņēmtām zināšanām darbā ar vājredzīgiem un neredzīgiem skolēniem, pēc Rīgas Strazdumuižas apmeklētajiem kursiem. S.Kistere un K.Kozlovska stāstīja pedagogiem par to, kas ir vājredzība kā traucējums, ar kādiem ierobežojumiem satiekas bērni, kuriem ir šāda veida traucējums. Tika runāts par redzes traucējumu veidiem un izpausmēm. Pedagoģes stāstīja par to, kādas iespējamas korekcijas varētu būt, lai mazinātu bērna redzes traucējuma smagumu. Ar kādiem speciālistiem ir jāstrādā bērna ģimenei un skolas pedagogiem, lai sniegtu atbalstu un pareizo korekciju šāda veida traucējumu gadījumā. Pedagoģes S.Kistere un K.Kozlovska parādīja, kā izskatās speciālais tehniskais aprīkojums, kā ar šīs tehnikas palīdzību noris darbs Rīgas Strazdumuižas vidusskolā – attīstības cenrā, kā tiek drūkāts teksts vājredzīgajiem izglītojamajiem. Mūsu skolas pedagoģes pastāstīja par Braila raksta zīmju sistēmu, kas dod iespēju vājredzīgajiem izglītojamajiem apgūt lasīt un rakstīt prasmi, kas ir pamats skolēnu sekmīgai izglītības ieguvei.
Apaļo galdu Daugavpils Stropu pamatskolas – attīstības centra pasākumos pedagogi dalījās savā pieredzē ar skolēniem, kuri mācās mūsu skolā, kuriem arī ir redzes traucējumi. Stāstīja par to, ka ir gadījumi, kad vecāki nevēlas redzēt un atzīt to, ka bērnam ir jāsniedz acu ārsta konsultāciju, ka ir jānodrošina bērnu ar brillēm, lai dotu viņam iespēju redzēt burtus, lasāmo tekstu, līnijas burtnīcā. Kad bērns to visu var normāli redzēt, viņš labāk iegaumē mācību materiālu, glītāk raksta un labāk lasa, kļūst drošāks un sekmīgāks mācībās, kvalitatīvāk noris mācību process gan no pedagogu, gan no izglītojamā puses.
Rakstu sagatavoja DSPAC izglītības metodiķe, logopēde I.Valentanaviča