Daugavpils Stropu pamatskola – attīstības centrs sadarbībā ar Rīgas Stradiņa universitāti

organizēja pedagogu profesionālās kompetences pilnveides kursus “Bērni ar  speciālām vajadzībām un funkcionāliem traucējumiem speciālās izglītības un iekļaujošās izglītības kontekstā”

Daugavpils Stropu pamatskola – attīstības centrs ar Rīgas Stradiņa universitātes lektoriem vairāku gadu garumā sadarbības ietvaros organizē Daugavpils pilsētas un Latgales reģiona kursus pedagogiem.

29.11.2024.tika organizēti pedagogu profesionālās kompetences pilnveides A programmas kursi “Bērni ar speciālām vajadzībām un funkcionāliem traucējumiem speciālās izglītības un iekļaujošās izglītības kontekstā”. Rīgas Stradiņa universitātes lektori: Ilze Blūmentāle, Andra Vabale, RSU 3.kursa divas studentes – topošās audiologopēdes Anete Streleviča un Paula Stradiņa piedāvāja tēmas, kas ir saistītas ar bērnu runas procesa veidošanas smagiem traucējumiem.

Pedagogu kompetences pilnveides kursos piedalījās 50 pedagogi un medicīnas nozares pārstāvji no 23 Daugavpils pilsētas, Latgales reģiona izglītības iestādēm un Valsts institūcijām: Daugavpils pilsētas Izglītības pārvalde; Daugavpils pilsētas Izglītības pārvalde Iekļaujošas izglītības atbalsta centrs; SIA “Daugavpils bērnu veselības centrs”; Augšdaugavas novada pašvaldības Centrālā pārvalde; Daugavpils Stropu pamatskola – attīstības centrs; Daugavpils Vienības PSK; Daugavpils Tehnoloģiju VSK – licejs; Daugavpils Iespēju VSK; Daugavpils Centra VSK; J.Pilsudska Daugavpils valsts poļu ģimnāzija; Daugavpils Zinātņu VSK; Daugavpils Draudzīgā aicinājuma VSK; Daugavpils Valstspilsētas VSK; ASV studija; 4.PII; 9.PII; 12.PII; 15.PII; 24.PII; 27.PII; Daugavpils Ķīmijas apkaimes PII; Daugavpils Ruģeļu PII; Krāslavas novada PII “Pīlādzītis”.

Šogad pedagogu kompetences kursu norises laikā tika izskatītas sekojošās tēmas:

  • Kā palīdzēt bērniem ar selektīvo mutismu pirmsskolas un skolas vidē.
  • Tehnoloģijas un to lietojums stostīšanās terapijā.
  • Pirmsrunas perioda (lallināšanas) nozīme fonoloģisko prasmju un valodas attīstības kontekstā.
  • Terminoloģijas lietošana Valodas traucējumu gadījumos.

Kursu dalībnieki bija pateicīgi par aktuālo tēmu piedāvājumu, praktisko piemēru izklāstu. Korekcijas nodrošināšanai un atbalstam izglītojamajiem ar šāda veida traucējumiem tika piedāvāti konkrēti paņēmieni un stratēģijas virzieni. Tika izskatīti jautājumi par pedagogu elastību mācību darba un vides organizēšanā izglītojamajiem ar šāda veida traucējumiem. Kursu klausītāji dalījās darba pieredzē, sprieda par izglītojamo traucējumu veidiem.

Kursu nobeigumā bija dzirdami sirsnīgi apsveikumi ar Pirmās Adventes laika pienākšanu. Skanēja pateicības vārdi kursu organizatoriem, lektoriem par izskatīto tēmu aktualitāti, labās prakses piemēriem, RSU speciālistu piedāvātajiem materiāliem.

Rakstu sagatavoja Daugavpils Stropu pamatskolas – attīstības centra izglītības metodiķe, logopēde, Daugavpils logopēdu, surdopedagogu un speciālo pedagogu MA vadītāja I.Valentanaviča