DLIAC pedagogu APU programmas ieviešana skolā turpinājums

17.11.206.

—–

—–

„Liels ir tas, kas mazo cienīt prot,

kas spēj mazam lielus spārnus dot”

2016.  gada oktobra un novembra mēnešu laikā Daugavpils logopēdiskajā internātpamatskolā – attīstības centrā tika rīkoti skolas pedagogu, vecāku, tehniskā personāla sanāksmes ar tēmu “Atbalsts pozitīvai uzvedībai”.
           Šajās pārrunās galvenais mērķis bija noskaidrot, kādas vēl ir neskaidrības, kas jauns būtu jāievieš mūsu skolā. Interesanti bija uzklausīt mūsu pedagogu viedokli par programmas norisi, par to, kā šo programmu uztver un ievēro paši skolēni un viņu vecāki.
           Sarunu gaitā bija skaidrs, ka neviens no iesaistītajiem dalībniekiem nepalika vienaldzīgs. Bija redzams, ka skolotāji ir ieinteresēti turpināt programmu. Tika dotas rekomendācijas kā no skolotāju puses, tā arī no skolas APU komandas, kā labāk organizēt skolēnu dzīvi skolā un ārpus tās saistībā ar APU programmas nosacījumiem.
        Šogad mūsu skolas viens no svarīgākajiem mērķiem, saistītiem ar APU programmu, ir skolēnu mācību motivācijas celšana. APU dalībnieki piedāvāja pedagogiem iepazīties ar skolēnu sasniegumu dinamikas pārstrādātajām tabulām un sākt tās lietot. Vēlamo rezultātu tie deva īpaši  vacākajās klasēs, tur skolēni sāka daudz  nopietnāk gatavoties katrai mācību stundai, sekot līdzi sekmju vērtējumiem. Tiek novērota nopietnāka attieksme pret mācību stundām. Vērojams liels darbs skolēnu mācību motivācijas celšanā no pedagogu puses.
           Parādās neparedzētas situācijas. Laika gaitā tika noskaidrots, ka ne visi skolēni atceras programmas nosacījumus, sakarā ar ko, divās skolas klasēs vērojama pavirša programmas lietošana.
           Neskatoties uz mūsu neveiksmēm, skolā valda daudz labvēlīgāka atmosfera. Patiesību sakot, praktiski nav dzirdami necenzētie vārdi, kuri agrāk bieži bija dzirdami. Skolēni sāka kontrolēt savu uzvedību un leksiku. Daudz retāk var ieraudzīt negatīvu un rupju attieksmi pret savu vienaudzi no skolēnu puses.
          Nevar neatzīmēt arī pedagogu darbu. Tas vairāk tiek virzīts uz mācību vielas apgūšanas procesu, nevis uz skolēnu uzvedības normu skaidrošanu stundas laikā. Protams, arī šeit vēl ir sāpīgie punkti, mēs ar tiem turpinam strādāt. Droši var secināt to, ja APU programmas realizēšanā ir iesaistītas visas puses (skolēns – vecāki – skolotājs – tehniskais personāls – APU komanda – skolas administrācija) veiksmīgs rezultāts ir garantēts. Ja kaut viens no šiem posmiem netiek iesaistīts procesā, tad nevar runāt par rezultāta veiksmīgumu. Šis process pieprasa sistemātisku, neatlaidīgu ikdienas darbu no katra iesaistītā dalībnieka.
           Skolas APU komanda iesaista skolas dzīvē skolēnu vecākus ar “Vecāku klubu”, “Māmiņu skolu”, citiem skolas pasākumiem un koncertiem.
         Nākas secināt to, ka priekš komandas, skolēniem, skolas pedagogiem ir nepieciešamas šāda veida sanāksmes, lai ieraudzīt, kas ir izdarīts, kas tiek realizēts ikdienas dzīvē, kā arī noskaidrot punktus, kuriem pievērst pastiprinātu uzmanību. Bet visiem, viennozīmīgi, ir skaidrība par APU programmas nepieciešamību un aktualitāti ikdienā.
           Rakstu sastādīja DLIAC izgl. metodiķe I. Valentanaviča.