„Māmiņu skola”
2015. gada 22.oktobriī notika „Māmiņu skola” vecākiem, kuriem ir bērni ar dzirdes traucējumiem, ar kohleāro implantu.
—–
2015. gada 22.oktobrī notika rīkotā „Māmiņu skolas” sanāksme vecākiem, kuriem ir bērni ar dzirdes traucējumiem. Sanāksmes tēma bija ar nosaukumu: „ Pieaugušo darbību saskaņojums, lai radītu labvēlīgus nosacījumus bērna attīstībai”
Skolas metodiķe, surdopedagoģe L.Siņakova atklāja sanāksmi, sveicot klātesošos ar kārtējo tikšanos „Māmiņu skolas” rīkotajā sanāksmē. L. Siņakovas savas uzstāšanās noslēgumā uzsvēra svarīgu lietu, ka tikai veiksmīga sadarbība starp skolotāju un vecākiem palīdzēs audzināt un izglītot bērnus.
Nodarbības ar vecākiem iesāka skolas psiholoģe O.Karkina. Ar kādu garastāvokli vecāki atnāca uz tikšanos? Ko gaida no sarunas? Vecāki aizpildīja anketu „ Es un mana skola”, kurā atcerējās savus skolas gadus. Anketas aizpildīsana un apspriešana palīdzēja labāk saprast savu bērnu.
O. Karkina izlasīja teiku «Огниво и кремень». Ņemot teiku par pamatu secinājām, ka pacietība un centība, kura nepieciešama bērna audzināšanā dos savus rezultātus.
Notika saruna par tiem soļiem, kurus nepieciešams veikt vecākiem, lai piedalītos sava bērna skolas dzīvē. Kā nepieciešams izturēties pret savu bērnu?
Vecāki saņēma palīgmateriālu „15 soļi, kā iekļauties bērna skolas dzīvei”.
Skolas psiholoģe novadīja psiholoģisku spēli „Augļi”. Izveidojām kopēju vidi: vajag dzīvot un priecāties par to, kas tev ir, priecāties par bērniem un palīdzēt tiem, pieņemt un mīlēt viņus tādus kādi viņi ir.
Surdopedagoģe L.Siņakova novadīja sarunu par tēmu: „Vecāku darbību saskaņošana , lai veicināt bērna labvēlīgu apstākļu attīstību”. Saruna notika izmantojot prezentāciju, kuras laikā uzstājās, izteicās un veica secinājumus paši vecāki.
Lai aktivizētu vecāku darbību, surdopedagogs piedāvāja sadomāt, kādus kopīgus darbus varētu organizēt skolā, lai viņi varētu iesaistīties kopīgā skolas dzīvē ar bērnu (pārgājiens, pulciņu darbs, vasaras nometne, ekskursija, praktiskās nodarbības) .
Praktiskā nodarbība ar vecākiem vecāku klubā tika veltīta vecāku apmācībai.
Noslēgumā tiek uzdoti dažādi jautājumi, diskusijas.
Ludmila Siņakova
izgl.metodiķe
surdopedagoģe