Pieredzes apmaiņas metodiskais seminārs
24.10.2025. sadarbības ietvaros ar Daugavpils izglītības iestādēm Daugavpils Stropu pamatskolas – attīstības centra pedagogi un speciālisti dalījās pieredzē darbā ar Daugavpils Tehnoloģiju un tūrisma tehnikuma pasniedzējiem.
Pieredzes apmaiņas pasākumā tika apspriestas dažādas tēmas par izglītojamo ar speciālām vajadzībām atbalsta sistēmu un pieeju mācību procesa organizēšanā, nodrošinot iekļaujošo vidi.
Daugavpils Tehnoloģiju un tūrisma tehnikuma pedagogi interesējās par metodēm un pieejām, kas palīdz stiprināt sadarbību starp pedagogiem, atbalsta personālu un vecākiem iekļaujošās izglītības īstenošanā.
Daugavpils Stropu pamatskolas – attīstības centra izglītības metodiķe Ilona Valentanaviča stāstīja par izglītības programmas kodu īpatnībām un atšķirību, kas jāievēro pedagogiem mācību procesā. Tika apspriesti labās prakses piemēri izglītojamo mācību motivācijas veicināšanai, strādājot ar izglītojamajiem, kuriem ir mācīšanās traucējumi. Tika runāts par individualizāciju, diferenciāciju un personalizāciju mācību procesa organizēšana grupās, pārī, kas ietekmē izglītojamā attīstību un apmācību.
Daugavpils Stropu pamatskolas – attīstības centra arodklašu skolotāja Olga Lasmane sniedza informāciju par atgādnēm un palīglīdzekļiem, kurus var izveidot un izmantot izglītojamajiem ar funkcionāliem traucējumiem, lai sekmētu viņu mācīšanos izvēlētajā profesijā. Pedagoģe stāstīja par pieredzi, kā var disciplinēt pusaudžus, nepārkāpjot viņu tiesības, bet vienlaikus nodrošinot mācību procesu.
Pieredzes pasākuma turpinājumā tika runāts par atbalstu un grūtībām mācību materiāla pasniegšanas un tehnoloģiju izmantošanas izglītojamajiem tad, kad viņi izvēlās profesionālo izglītību, kas neatbilst veselības stāvoklim un traucējuma veidam.
Daugavpils Stropu pamatskolas – attīstības centra medicīnas māsa Ilona Turzjonoka – Kauzova dalījās pieredzē par darbu ar skolēniem, kuriem ir grūtības ievērot un risināt ikdienas jautājumus saistībā ar higiēnu un veselību, kas skar izglītojamā pašvērtējumu, apkārtējo attieksmi, ja audzēknim ir garīgās veselības problēmas. Tika sniegta informācija par skolotāju rīcības plānu, ja jaunietis nodarbojas ar paškaitējumu.
Daugavpils Stropu pamatskolas – attīstības centra sociālā pedagoģe Nataļja Hvostova stāstīja, kas jāņem vērā, ja dienesta viesnīcā nonāk jaunieši, kuriem ir 58. vai 56.izglītības programmas kodi. Tika spriests par Latvijas Republikas likumiem, kas aizstāv izglītojamo. Tika dotas rekomendācijas, kur griezties pēc atbalsta, kad notiek pārkāpumi no izglītojamo vai vecāku puses, ja neveidojas sadarbība. Tika spriests par darbu ar vecākiem, kuri neredz vai nevēlas pieņemt, ka viņu bērnam ir garīgās veselības traucējumi.
Daugavpils Stropu pamatskolas – attīstības centra izglītības psiholoģe Viktorija Bogdanova dalījās pieredzē par iekļaujošo izglītību. Tika sniegtas rekomendācijas par mācību vides pielāgošanu. V.Bogdanova rādīja video filmu un prezentāciju, stāstot par atbalstu izglītojamajiem ar funkcionāliem traucējumiem.
Daugavpils Stropu pamatskolas – attīstības centra pedagogi sirsnīgi pateicās par aicinājumu pieredzes apmaiņas seminārā.
Rakstu sagatavoja Daugavpils Stropu pamatskolas – attīstības centra izglītības metodiķe I.Valentanaviča, sociālā pedagoģe N.Hvostova











