„Pilna zeme ar meža dzīvniekiem”
Latvijas dabas skaistums ietver ne vien ik vasaru ziedošās košās puķes, sulīgi zaļos lakstus un staltos kokus, bet arī dzīvniekus, kas raduši patvērumu mūsu mežu un lauku plašumos.
Ar šo skaito domu mēs, 3.grupa “Bitītes” iesaistījāmies starptautiskā eTwinning projektā „Full land of wild animals”, kas no angļu valodas tulkojams, kā „Pilna zeme ar meža dzīvniekiem”. Projekta mērķis ir vairāk iemācīties par savas valsts meža dzīvniekiem caur radošu darbošanos. Šājā projektā piedalās dažādas eTwinning valstis, tādas kā: Turcija; Vācija; Spānija; Rumānija; Polija; Grieķija; Bulgārija; Islande; Lietuva; Portugāle; Čehija; Ukraina; Latvija.
Katrs no minēto valstu pārstāvjiem pats izvēlas savā valstī mītošos savvaļas dzīvniekus, par kuriem vēlas mācīties vairāk vai padziļinātāk. Vairāk uzzinot par saviem meža dzīvniekiem, projekta dalībnieki ar gūto informāciju dalās projekta vietnē Twinspace, lai arī pārējie projekta partneri varētu iepazīt viņu valstī mītošos dzīvniekus, bet svarīgāk mainīties ar mācību materiāliem un paņēmieniem, kuru pēc tam skolotājs var pielietot mācot arī citus dzīvniekus, pat mājdzīvniekus.
Mēs izvēlējāmies vairāk uzzināt par vāveri un ezi, jo vāvere ir Latvijas 2018.gada dzīvnieks, tas tika noskaidrots aptaujā internetā un Latvijas dabas muzejā tika saņemti vairāk nekā 2600 balsojumi, un īpaši sīva konkurence izvērtās starp ezi un parasto vāveri, attiecīgi 683 un 694 balsis. Tāpēc nolēmām, ka abi šie Latvijā mītošie savvaļas dzīvnieki ir mūsu ievērības cienīgi, kā arī ezis un vāvere ir bieži sastopami dzīvnieki tautas folklorā. Visas nedēļas garumā mēs caur interaktīvām spēlēm uzzinājām, kas viņi ir, ko tie ēd, kur dzīvo, ar ko noklāts ir viņu ķermenis. Uzzinot par tiem vairāk, arī veidojām tos no dažādiem materiāliem, tādejādi nostiprinot gūtās zināšanas. Tos mēs gan zīmējām, līmējām, griezām, veidojām no plastalīna. Bērniem bija interenti uzzināt ar ko šie dzīvnieki atšķiras un ko tie dara ziemā. Mācību process tika vadīts balstoties uz jaunās lietpratības programmas pamatprincipiem, tādejādi, mēs ne tikai piedalījāmies starptautiskā projektā, bet jau paši sākām pierast pie jaunā niansēm, kuras ieviesīsim ar jauna mācību gada sākumu.
Katru gadu mēs runājam gan par savvaļas dzīvniekiem, gan mājdzīvniekiem, putniem un citām dzīvām radībām un mums vienmēr iet jautri. Bet apvienojot ierasto rotaļdarbību ar darbību projektā, parādās jaunas iespējas. Lai gan dažkārt viss liekas pašsaprotams, jo īpaši mums pieaugušajiem, katru dienu mēs uzzinājām kaut ko jaunu radoši darbojoties.
Sastādīja: Pirmsskolas izglītības skolotāja Ilona Rapkauska