“Sveika, mana mīļā skola!”

Kad redziet bērnu, sakiet:

“Mēs tevi gaidījām!”

Š.Amonašvili

2018.gada 20.septembrī Daugavpils Stropu pamatskolā – attīstības centrā tika rīkota šī gada pirmā sanāksme pirmklasnieku vecākiem “Sveika, mana mīļā skola!”

Skolas metodiķe I.Valentanaviča sveica skolas speciālistus, pedagogus un pirmklasnieku vecākus ar jaunā mācību gada sākšanos.

Pirmklasnieku vecākiem metodiķe sniedza informāciju par skolas darba prioritātēm, par pedagogiem un speciālistiem, kuri strādājot skolā, veic izglītojamo runas, valodas un dzirdes korekciju. I.Valentanaviča stāstīja par atbalsta sniegšanu izglītojamajiem, kuriem ir grūtības mācību programmas apguvē, par stundām un ārpusstundu nodarbībām, par pasākumiem un atbalsta veidiem gan skolēniem, gan viņu vecākiem.

Skolēnu vecāki iepazinās par Latvijas izglītības iestāžu APU programmas mērķiem un uzzināja par skolas APU komandas darbu. Vecāki tika aicināti aktīvi iesaistīties savu bērnu dzīvē, viņu mācību sasniegumos, interesēs, viņu iekšējās un ārējās kultūras, emocionālās stabilitātes veidošanā. Tika stāstīts par to, ka mācību process ir ne tikai zināšanu apguve, bet ikdienas darbs, kurš ir saistīts ar izglītojamo audzināšanu, pieklājīgas attieksmes iegaumēšanu pret klātesošajiem, klases biedriem, pieaugušiem. Tika runāts par savu valsti, Latvijas valsts simboliem un valodas cieņas audzināšanas nozīmi.

Sanāksmē tika runāts par kopējo pedagogu un vecāku atbildību par bērna dzīvi, veselību un drošību gan skolā, gan ārpus tās.

Skolas psiholoģe O.Karkina pastāstīja klātesošajiem par to, cik svarīgi vecākiem savlaicīgi griezties pēc palīdzības pie skolas psihologa, negaidot, kamēr bērns iedziļinās savos emocionālos pārdzīvojumos. Savlaicīgi atrasta pareiza konfliktsituācijas sapratne, pieeja un atbalsts var nodrošināt gan bērna veselību, gan dzīvi. Psiholoģe runāja par to, ka svarīgu lomu bērna veselībā spēlē vecāku uzmanība bērna dienas racionam. Ja skolas četrreizējs ēdiens ir pārdomāts un sagatavots, atbilstoši valsts mācību iestāžu normām un prāsībām, mājās ļoti bieži vecāki īpaši neaizdomājas par to, ko ēd bērns. Joprojām ēdiens ir viens no galveniem sastāvdaļām, kurš palīdz bērnam būt veselīgam, spējīgam mācīties, iegaumēt stundu mācību vielu. Olga Karkina stāstīja, cik svarīgi vecākiem, esot kopā ar bērnu, runāt, stāstīt, kā arī apmeklēt pilsētas sabiedriskās vietas, bibliotēkas, dažādus pilsētas pasākumus. Nobeigumā psiholoģe atzīmēja, ka vecākiem jānodrošina savu bērnu ar noteikto dienas režīmu, lai viņš negulētu stundu laikā.

Pirmklasnieku vecāki dalījās par to, ko ēd bērni, cik viņiem garšo sviestmaizītes un saldie dzērieni, bet zupas un putras negaršo.

Sociālā pedagoģe N.Hvostova stāstīja par to, ka skolā viņa strādā gan ar pedagogiem, gan ar skolēniem, gan ar viņu vecākiem. Nācās dzirdēt un redzēt dažāda veida situācijas bērnu dzīvē. N.Hvostova stāstīja, kā tika organizēts sociālā pedagoga darbs skolā. Runāja par izglītojamo neattaisnotajiem skolas neapmeklējumiem, par viedierīču lietošanas noteikumu neievērošanu  skolā. Aicināja vecākus cieši sadarboties bērnu audzināšanas procesā, ievērojot bērna īpašas vajadzības. Nataļja stāstīja par Bērna tiesību aizsardzības likumu. Vecāki bija iepazīstināti ar savu atbildību par vecāku pienākumu nepildīšanu.

Skolas speciālā pedagoģe N.Golubeva lūdza vecākus droši iet uz kontaktu ar pedagogiem, jo skolēnu veiksme mācību procesā ir cieši saistīta ne tikai ar pedagogu kvalitatīvu darbību, bet arī ar bērnu vecāku iesaistīšanu un interesi par savu bērnu sasniegumiem. Tikai kopīgajā darbā var veiksmīgi realizēt konkrētus mērķus un uzdevumus.

           Skolas logopēde L.Li stāstīja vecākiem par to, kā viņa veic logopēdisko pārbaudi, kādā līmenī atrodas izglītojamo skaņu izruna, saistīta runa, bērnu īpatnības, gatavība mācību procesam.

Sanāksmes nobeigumā metodiķe uzdāvināja pirmklasnieku vecākiem aploksnītes ar Šalvas Amonašvili izteicieniem par to, kā viņiem veikt attieksmi ar savu bērnu.

Skolas logopēde – metodiķe I.Valentanaviča noslēgumā lūdza vecākus nenogurt. Kamēr bērni aug, vecākiem, kā arī pedagogiem vienmēr ir jābūt kopā ar bērniem – palīdzēt tad, kad to lūdz bērns. Ir svarīgi ieaudzināt viņos pieklājību uzvedībā, nopietnu attieksmi pret mācību procesu, iemācīt būt atbildīgiem, prasmīgiem, drosmīgiem un izturīgiem.

Vecāki tika aicināti aktīvi sadarboties ar skolas pārstāvijiem, apmeklēt mācību iestādes pasākumus, būt tuvāk saviem bērniem, lai kopā ar speciālistiem un pedagogiem sniegtu maksimālu atbalstu mūsu audzēkņiem.

 

            Rakstu sastādīja izglītības metodiķe I.Valentanaviča.